Bemutatkozás

Az Agrában 15 éve foglalkozunk utazásszervezéssel. Irán, Üzbegisztán, India, Tibet, Kína, Japán, Peru, Uganda, mintegy 50 ország, ahol rendszeresen megfordulunk és szakértőink segítségével próbálunk hidakat építeni kultúra és kultúra, ember és ember között. Blogunk célja kapcsolódik fő tevékenységünkhöz és üzenetünkhöz. Csoportvezetőink (kutatók, itthon- és kint élő egyetemi tanárok, szaktolmácsok) hétről hétre rövid cikkekkel, háttérelemzésekkel, képriportokkal igyekeznek közelebb hozni Ázsia, Latin-Amerika, Afrika ismert- és ismeretlen kultúrtájait.

AGRA utak 2013 tavasz

agra utazás örményország grúzia

Örményország - Grúzia
2013. augusztus 19–29.

11 nap ókori erődöktől, a Grúz Hadiúton át ötezres csúcsok árnyékában dióval, borral és kereszteskövekkel;Csoportvezető: prof. Xeravits Géza teológus. tovább...
agra utazás mongólia kirgizisztán

Észak-Korea nagykörút
2013. augusztus 21-28.

Egy exkluziv hét a sztálinizmus utolsó fellegvárában • Részvétel az ország leghíresebb fesztiválján – Arirang Csoportvezető: Dr. Csoma Mózes koreanista tovább...

Kreatív partnereink

Képgaléria


Mexikó - Guatemala - Belize 2013. Fotók: Agra archívum

Közösség

AGRA utak a térképen - Mexikó - Guatemala - Belize 2013

Klikkelj a buborékokra a programok megtekintéséhez!

Mexikó - Guatemala - Belize 2013 AGRA.HU nagyobb térképen való megjelenítése

Ajánló

Dr. Toperczer István
Afganisztán Más-Képp
Zrínyi Kiadó 2013

végtelen tér Afganisztán! Háború, szegénység, analfabetizmus, terrorizmus, korrupció. Ezek azok a szavak, amelyek először jutnak eszébe azoknak, akik csak a különböző médiaforrásokban megjelent hírek alapján kapnak képet erről a tőlünk több ezer kilométerre keletre fekvő országról. A szerző felhasználva a felvételek erejét egy sokkal átfogóbb képet fest erről az ismeretlen államról, melynek teljes neve: Afganisztáni Iszlám Köztársaság, jelentése pedig „az afgánok földje”. Tovább...

Kitekintő.hu

peru latin-amerika kultúra

Harcosok Könyve: meglepő íróverseny Peruban

Egy limai újságíró egy éve különös versenyt indított "Harcosok Könyve" néven. A megmérettetésen álarcos figurák küzdenek egymással egy klaviatúra segítségével. A többfordulós verseny első helyezettjének könyve kiadásra kerül, ezzel segítve a perui irodalmi élet vérfrissítését.
szíria közel-kelet menekült

Több százezer szíriai keres menedéket

Az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságának (UNHCR) legfrissebb felmérése szerint Jordániában és Libanonban ötvenhárom-ötvenháromezer, Irakban tizenhatezer, míg Törökországban nyolcvannégyezer szíriai menekült tartózkodik. A regisztrációra váró és az illegálisan érkezett menekültekkel együtt azonban akár háromszázezerre is tehető azon szíriaiak száma, akik a szomszédos országokban keresnek menedéket.
bin laden özvegyek

Az iszlámellenes videó margójára

Az iszlámellenes YouTube videó kapcsán született írások nagy része a szokásos integrációs kérdésekkel foglalkozik. A cikk a videó születéséhez és elterjedéséhez szükséges feltételeket veszi sorra, hogy legalább feltérképezzük, milyen más folyamatok befolyásolták ennek a történetnek a fordulatait.

Blogajánló

Város vagy ceremoniális központ?

A maja civilizáció városias jellegét ma már senki sem vonhatja kétségbe. Amint ráközelítünk a Google Earth Yucatán-félszigetet ábrázoló térképére egyre nagyobb számban jelennek meg a hajdani maja városokat jelölő piktogramok, míg végül a jelek csaknem összefolynak. Hogyan igazodjunk el itt?

Importhepaj.hu - Arab, török, kurd és perzsa

A Budapesten élő arabok az összes észak-afrikai és közel-keleti országot képviselik. Nem homogén közösség (legfeljebb csak a többségi társadalom szemében): az „arabságnál” jóval erősebbek az etnikai, állampolgársági és a társadalmi státusz meghatározta kötődések, de természetesen jelen van egy mindezek feletti arab identitás is, aminek gyökere a közös nyelv, a közös vallás és kultúra. A Magyarországon élő mintegy 2 200 arab származású bevándorló hat észak-afrikai és tíz közel-keleti állam polgára, majdnem kétharmaduk, 1 400 fő él Budapesten.

Agra csatorna

Agra Klub: Latin-Amerika est, 2011. augusztus 25.

Az Agra megbízásából, Gáspár László által készített meghívó (http://www.youtube.com/user/modfelett). Mozgalmas és sokszínű, akárcsak maga a klub.

Núbia est - Núbia korai története

Kérdések által formált táj. Király Attila előadása az Agra Klub rendezvénysorozatában. 2010. május 29. Hopp Ferenc Kelet-Ázsiai Múzeum

Címkék

afar (3) afganisztán (6) afrika (5) Agra (1) agra (9) ajánló (19) Amrita Sher-Gil (1) anasztaszisz (1) antoni judit (1) arab (2) arab tavasz (1) aranymosók (1) aranysírok (1) Ázsia (2) ázsia (15) bab el kattanin (1) bantu (1) bazilika (1) beköszöntő (1) beyer gertrúd (5) bordieu (1) brazília (1) bronzkor (1) buddhizmus (6) caboclo (1) calderon (1) canoa (1) cardo (1) charles darwin (1) cordillerák (1) csoma mózes (1) danakil (1) darwin (1) dehra dun (1) digitális média (2) dornbach (1) ecuador (6) élő (17) előadás (2) élővilág (2) építészet (2) erta ale (1) esőerdő (2) észak korea (1) etiópia (3) etnográfia (1) evolúció (1) ezeregyéjszaka (1) festészet (1) fidel castro (1) flórián kund (1) foci (1) fon (1) fotó (1) gabriel garcía márquez (1) galapagos szigetek (1) gangesz és duna (2) geniza (1) guatemala (1) gyarmati jános (6) gyerekrajz (1) hazara (1) hermeneutika (1) hírlevél (1) hormuz (1) identitás (3) igaz levente (1) India (1) india (8) indián (1) indián kultúra (2) inka (1) irán (1) Irimiás Balázs (1) iszlám (7) Izrael (1) jáva (1) jeles attila (5) jeruzsálem (4) jézus krisztus szupersztár (1) joruba (1) kadhafi (1) kannibalizmus (1) katalógus (2) kazahsztán (1) Kelényi Béla (1) kelet (1) kereszténység (3) Kerma (1) kiállítás (4) kína (2) Kína (1) király attila (3) kirgizisztán (1) kitekintő (4) kolostor (5) kolumbusz (1) kónya gáspár (1) könyv (1) kőrösi csoma sándor (1) kossuth klub (2) közel kelet (14) kuba (5) Ladak (1) lássonértsen (6) latin amerika (22) lhásza (1) libanon (1) líbia (1) linkblog (4) lódi kert (1) lucy (1) machu picchu (1) magyar zoltán (1) maja (4) marajó (1) mascho piro (1) mauzóleum (1) média (1) mexikó (2) mordovin maxim (1) mulatt (1) multikulturalizmus (8) muszlim (5) múzeum (7) MúzeumCafé (7) Nacsinák Gergely András (1) nadine labaki (1) Nagy Elek (1) néprajz (1) néprajzi múzeum (1) Néprajzi Múzeum (1) óceánia (2) ocelot (1) önkényuralom (1) orisha (5) ortodox kereszténység (1) őskőkor (1) oszama (1) panamerican highway (1) papp laci (1) passió (1) peru (2) perzsa öböl (1) plaza de la independencia (1) pororoca (1) rabszolga (1) rajzverseny (1) raxaul (1) régészet (9) relief (2) rendezvény (4) rendőr (1) rítus (1) rock (1) Ronnie James Dio (1) Salát Gergely (1) samir kassir (1) santería (3) santeria (2) sárközy miklós (5) simon bolivar (1) siratófal (2) szentföld (5) szent sír (2) szimbolikus politika (1) szinkretizmus (1) Szpiti (1) szuk khan (1) tánc (5) távol kelet (1) tengerimalac (1) tibet (9) topidoc (1) transzkulturació (1) túszejtés (1) UNESCO (1) vajang (1) vaqueiro (1) világzene (1) vudu (1) vulkán (3) vulkáni tavak (1) Xeravits Géza (1) xeravits géza (5) yavne yam (1) yaxchilán (1) zsidó (1) Címkefelhő

Úticélom Dehradun volt 3.

2012.05.03. 11:50

Beyer Gertrúd írása

A női kolostorban aztán egy fiatal nagyon csendes leányzót rendelt mellém, hogy mindent mutasson meg. A lányka első ránézésre 15 év körülinek tűnt. Később kiderült, hogy 24 éves. Végigkísért a kolostoron, és mindent megmutatott, majd egy kis szobába invitált, leültetett. Az asztalon már a jól ismert teáscsészék várakoztak, és hozzá keksz. A kis szobában egy másik szerzetes lányka sürgött forgott, hogy mire a Khenpo odaér, minden nagyon rendben legyen.

marquesas

16 éves buddhista szerzeteslány, Lhásza, Tibet. [kép forrása]

 

Velem is hihetetlenül kedvesek voltak. Az én csészémbe teát öntöttek, és kérték, igyak bátran. Fura érzés volt, ahogy a két lányka felettem álldogált, remélve, hogy ízlik majd a tea. Belekóstoltam, nagyon-nagyon finom volt. Ezt sietve meg is osztottam velük, mire megkönnyebbülve nevetgéltek. Minduntalan az ajtóhoz szaladgáltak, és figyelték mikor jön a Khenpo. Amikor közeledett egyszerre kiáltottak fel, hogy Ő érkezik. Kezüket összetéve hátukat meghajlítva álltak az ajtó két oldalán. Én is felpattantam, és sem tudtam volna ott üldögélni ebben az ünnepélyes pillanatban. A Khenpo nem egyedül érkezett, hanem egy idősebb férfivel, aki mint kiderült Őszentsége menedzsere. Ő volt az első és indiai tartózkodásom alatt az utolsó ember, akiből nem éreztem a szeretet sugárzását. Váltottak néhány szót, majd a Khenpo a kislányokkal viccelődött és az egyiket, amelyik korábban a konyhában sürgött forgott jellemezni kezdte. Minthogy a lányka nagyon-nagyon erős akaratú, már-már konok és ezzel együtt bűbájos és kedves lány, és hogy nagyon szereti. A lányka csak nevetett zavarában.

Már nem emlékszem hogyan, de a Khenpo elmesélte, hogy nagyon magas a vérnyomása. Anélkül, hogy arra az agyammal kifejezetten utasítottam volna a számat, megszólaltam, hogy lehet, hogy tudok segíteni. Pár szót ejtettem a reikiről, amit pozitívan fogadott. Azt kérte mutassam meg. Kezét felém nyújtotta. Tenyerét a két kezem közé fogtam, úgy hogy ne érintsem meg, és hagytam áramolni a reikit. A Khenponál ugyanazt éreztem, mint Lhundup lámánál. Olyan tiszta energiákat, amit soha sehol senkinél. Az energia áramlott, érzésre kb. 40fok körülire melegedett át a testem, már-már égető volt, amikor a szememből elindult néhány könnycsepp. A Khenpo pont ebben a pillanatban sóhajtott egyet és rám nézett, megkérdezte, mit érzek most. Elmondtam, hogy hasonlót, mint Lhundup Lámánál, nagyon-nagyon tiszták az energiái. Azt mondta, az jó, és mosolygott, majd hozzátette, Ő pedig nagyon kellemes meleg energiát érez, ahogyan végigkúszik a karján és szétárad a mellkasában. Igen, pont erre koncentráltam, amikor az energiát áramoltatni kezdtem. Rám kérdezett, hogy talán tényleg tudok segíteni neki? Mondtam, hogy talán igen, így megkért, majd ha még lesz idő, látogassam meg ismét és kezeljem Őt. Mondjuk másnap. Készséggel elfogadtam a lehetőséget.

 

marquesas

Khenpo Rangdol a női kolostorban a "gépparkot" mutatja be. A szerzeteslányok szövegszerkesztést tanulnak elsősorban, hogy a könyvek, tananyagok nyomtatását maguk végezhessék. Természetesen belefér néha egy-egy passziánsz is... [a szerző felvétele]

 

Visszatértünk után a délutánom nagyon-nagyon boldogan telt, a hallott információkat és élményeket igyekeztem feldolgozni. Az említett délutánon Khenpo Rangdol nem volt a szobájában, nem találtam meg Őt. Vártam rá egy ideig, úgy 2 órát, majd sikerült beszélnem egy szerzetessel, aki tudta, hol van. A kolostorba hívták sürgősen, és nem tudni mikor ér vissza. A szerzetestől papírt és tollat kértem, majd gyorsan írtam pár sort, hogy itt voltam, s ha lesz ideje és szeretne találkozni, csak küldjön értem egy szerzetest. Majd eljöttem. Aznap estét Kinley-vel töltöttem, képeket nézegettünk a magyarországi szangháról, eseményekről.

 

marquesas

Dehradun, a Drikung Kagyü Központi könyvtár bejárata [a szerző felvétele]

 

Másnap megváltoztattam a könyvtári „minőségemet", mivel az alapjogokkal nem lehet elhozni könyvet és ez elég kényelmetlen volt. A bürokrácia itt is már-már megmosolyogtató mértéket öltött. Következő történt: Besétáltam a központi irodába, előadtam a kívánalmamat. Ezt követően újra ki kellett tölteni egy űrlapot, amit érkezésemkor is megtettem, de most az egyik kérdésnél egy másik sort kellett bepipálni, ami történetesen azt tette lehetővé, hogy könyveket hozzak el a könyvtárból. Amikor ezt kitöltöttem a hivatalnok (muszáj ezt a szót használjam, itt ez hatalmas tisztség), kért egy igazolványképet. Majdnem felnevettem, de tudtam ez az, amit még véletlenül sem szabad, így közöltem, hogy hát az nincs. Gondolkodóba esett, majd elkérte az útlevelemet, és a vízummal együtt lefénymásolta. Az útlevélről két másolatot is készített. Az egyik másolatot összefűzte a vízum másolattal, és a kitöltött űrlappal (ezt érkezésemkor is megtette), majd a második fénymásolatból gondosan körbevágta a fényképemet, és ragasztóval felragasztotta a fénykép helyére. Elégedetten nézegette művét. Ezt követően kitöltött egy újabb űrlapot, ahová átmásolta az adataimat, majd a kezembe adta és elmondta, hogy ez alapján majd készít a könyvtár számomra egy másik papírt, amivel kölcsönözhetek ki könyvet. Őszinte leszek, a szervező agyamnak ez már kezdett sok lenni, de egyben gyermekien aranyosak is ezzel a mentalitással, így cseppet sem zavart az egész. A könyvtárban természetesen még egy hasonló kört futottam, végül el tudtam hozni néhány a tibeti gyógyítással foglalkozó könyvet, melyeket fordítani kezdtem.

 

marquesas

Dehra Dun Drikung Kagyü Központi könyvtár udvarán került kiállításra H.H XIV. Dalai Láma ajándéka H.H Chetsang Rinpoche-nak, egy sorszámozott Mercedes Benz [a szerző felvétele]

 

Délután csak a séta kedvéért elindultam a kolostorba, gondoltam megforgatom az imamalmot, és elküldök néhány imát így szeretteimnek. A kolostor nincs túl messze, kb. 20 perc sétányira van a könyvtártól, de számolni kell vele, hogy itt a nap nem lemegy, hanem lezuhan az égről, így míg az egyik pillanatban szépen süt, pár perccel később egészen sötét tud lenni, amikor viszont már nem ajánlott az utcán kódorogni. Éppen ezért, és mert egyébként is célom volt kicsit átmozgatni magam, határozott, gyors léptekkel meneteltem magamban a Gyógyító Buddha mantráját recitálva a kolostor felé.

Ahogy az udvarba léptem, Khenpo Rangdollal akadt össze a tekintetem. Már a látványától is boldog voltam. Azonnal széles mosolyra húzta száját és intett, hogy menjek oda. Persze látogatók vették körül, élete arról szól, hogy mindenki apja, testvére, barátja egy személyben, mindenkire figyel, és mindenkire vigyázni szeretne. Ebből kifolyólag van is problémája, érzésem szerint a teste nem tudja követni a tudata által diktált tempót. Ahogy odaértem, átölelt, megfogta a kezem, és kérte, hogy a vietnámi kis csoport képén álljak oda mellé. Vicces volt, egy csomó általam sosem látott pici vietnámi mellé beugrottam egy fotó erejéig. A fotózást kihasználva gyorsan pár szót mondott arról, hogy nagyon sajnálja, hogy nem találkoztunk előző nap, és hogy értem küldött egy szerzetest másnap, de nem találtak meg. És hogy nagyon szeretné, ha reikizném, és ha beszélgetnénk még. Természetesen megígértem, hogy rendelkezésére állok. Mondta, hogy sétáljak itt egyet utána hazamegyünk együtt. Mentem egy kört a kolostorban, megforgattam az imamalmot, aztán úgy éreztem, most elindulok, ha találkozunk rendben, ha nem, semmi gond, majd átmegyek a templomhoz és megvárom. Itt, Indiában ugyanis a dolgok maguktól alakulnak. Hihetetlenül működik a „ha kell találkoznunk úgyis fogunk" dolog, így cseppet sem aggódtam. Visszajöttem szobámba majd fényképezőgépemet, málámat és a gyakorláshoz szükséges szöveget a nyakamba akasztva átsétáltam a Collage-ba. Leültem a templom lépcsőjére és türelmesen vártam.

 

marquesas

Dehra Dun Drikung Kagyü Központi könyvtár - több száz éves eredeti tibeti buddhista szövegek, tibeti gyógyászatról szóló könyvek találhatók a könyvtárban, valamint rengeteg szerzetesek által angolra fordított könyv is [a szerző felvétele]

 

Naplemente volt éppen és egy szerzetes sétált a ház tetején kialakított kerengőn. Teljes volt a nyugalom, harmónia. Egyszer csak lepillantottam a lépcső aljára, a Khenpo állt ott. Néha azt hiszem, nem közlekedik, hanem egyszer csak megjelenik. Állt ott és csak nézett Rám. Én felugrottam, kezem összetéve meghajoltam előtte. Elindult a lépcsőn felfelé és azt mondta, érdekes dolog ez a mi kapcsolatunk. Elmesélte, hogy sosem szokott a templom felé a szobájába menni, mert az autójával pont a megfelelő oldalon áll és csak a lépcsőn kell felmennie, de ma valahogy nem tudja miért, de erre jött. Kérdezte, én mit csinálok éppen. Mondtam, hogy a naplementét néztem. Átfogta a vállam és azt kérte, menjek vele, szeretné, ha kezelném. A szobájába érve megmutatta, a kolostor képét, amit idén építtetett Ladakhban. Megkérdezte, hogy álmom-e, hogy egyszer elmenjek oda. Kikerekedett szemekkel bámultam rá. Majd alig hallhatóan nyökögtem, hogy igen. Mosolygott azzal a mosollyal, amivel egy csapásra boldoggá tud tenni mindenkit, mintha puha nagy takaróba burkolna vele. Éreztem, nem kell szó, pontosan tud mindent. Kicsit megszédültem, forogni kezdett minden és a szívem is megint ki akart ugrani a helyéből. Mint akkor első találkozásunkkor a templomban. Ki vagy Te? Dübörgött a fülemben a kérdés. A Khenpo teát hozott, és elmondta, ez a tea speciális, Ladahkból származik, és kizárólag gyógynövényeket tartalmaz. Belekortyoltam, csodálatosan tiszta íze volt.

A Khenpo ekkor azt kérte, most reikizzem. Lefeküdni nem akart, leült a földre fél lótuszülésben. Úgy ült ott, mint egy Buddha. Őszinte leszek, nem volt könnyű reikiznem Őt. Igyekeztem megnyugodni, és az energiára koncentrálni. Ahogy kezeimet a halántéka közelébe tettem, elindult az energia. Annyira húzta a kezem, hogy erő kellett hozzá, hogy ne érintsem meg a fejét, de tiszteletből ezt semmiképp nem akartam. Kis idő múlva erőteljes sóhajok törtek fel nagyon mélyről, érezhetően irányítva a bensőjéből. A gondolatok megindultak, általában a kezeltekkel kapcsolatos problémák nekem gondolatok formájában szoktak jelentkezni.

Éreztem, hogy a Khenpo hihetetlenül fáradt. Teste kimerült,magas, szikár, vidám és erős alkata ellenére a teste 2x olyan sebességgel kell, hogy járjon, mint amennyire az számára megfelelő lenne. Egyik gondolatot a másik követte, összeállt a kép, a probléma oka. Amikor a talpához értem, kopogtak. A Khenpo hallotta, de nem válaszolt, jelezvén, hogy nem alkalmas. Az ajtó előtt álldogáló nem tágított. Gondolataim azonnal megerősítésre is találtak. Újabb kopogás után az ajtó kinyílt nem várva a bebocsátásra, és néhány látogató sétált be. Szomorú voltam, a Khenpo arcán is egy pillanatra alig látható felhő suhant át, majd száját ismét széles mosolyra húzva sugárzó szeretettel fogadta a látogatókat.

Az illető hölgy és kisfia meg egy vietnámi szerzetes aznap érkezett és tiszteletüket akarták tenni a Khenponál. Egy ideig még kezeltem a talpát, de egy óvatos pihe könnyű gondolat jött a fejembe, hogy most hagyjuk abba. Ránéztem a Khenpora tekintetünk találkozott, és egészen halkan annyit mondtam neki, rendben, majd később folytatjuk. Megkönnyebbülten nézett rám, láthatóan örült, hogy átjött az általa küldött gondolat. A kezelést befejeztem, megittam maradék teámat, majd elbúcsúztam, s ígérve, hogy este visszajövök a szerzetesek esti vitáját megnézni, hazafelé vettem utamat. Szobámban magamra vettem pulóverem és kis idő múlva visszatértem a templom lépcsőjére.

 

Képes összeállítás a női kolostorról [forrás]. Hosszabb dokumentumfilmet a Samtenling kolostor életértől ezen a linken láthatsz.

 

A szerzetesek imáikat mormolták az udvaron. Sötét volt, a templom előtti udvart lámpák világították meg. A Hold ezüstösen ragyogott, a csillagok közül csak az Esthajnal nézett le a magasból. Üldögéltem ott és próbáltam egészen mélyre elraktározni az élményt, azt a belső csendet, nyugalmat, amit ott akkor éreztem. Az ima végeztével a szerzetesek két-háromfős csoportokban szétszóródtak az udvaron és elkezdték a már sok 100 éves gyakorlatot, a tibeti buddhizmusra jellemző tapssal kísért imát. Hallgattam őket, figyeltem, ahogyan egyre jobban belemélyedtek a vitába, néha kiabálva, heves mozdulatokkal és tapssal magyarázták egymásnak a dharmát.

Felpillantottam Khenpo ablakára. Világos volt, de azt éreztem, jobb, ha most nem megyek oda. A szívem nagyon húzott volna, egész lényem ott akart lenni a közelében, minél többet, minél több időt Vele töltve, és fürödve jóságában és bölcsességében. De akkor azt éreztem, hát ez az. Mindenki ezt érzi. Mindenki ott akar lenni a közelében. Ezért nincs pár perce sem Önmagára. Felsétáltam a körfolyosón oda, ahol lakik, sétáltam egy kört, majd elindultam és a szobám felé vettem az irányt. Itthon fogalmaztam egy levelet, amiben leírtam, hogy ott voltam este, de nem akartam zavarni ezért arra kérem, ha van kis ideje és szeretné, csörgesse meg a telefonomat, elkerülve, hogy ismét ne találjon meg, amikor szüksége van rám. Másnap reggel elsétáltam Hozzá, de ahogy vártam is nem volt már a szobájában, ezért egy szerzetesnek, aki az udvaron sétált a kezébe adtam a levelet, hogy adja oda Khenpo Rangdolnak. A szerzetes mosolyogva köpenye alá rejtette a levelet.

Szólj hozzá!

Címkék: buddhizmus india tibet ázsia kolostor beyer gertrúd

A bejegyzés trackback címe:

https://lassonertsen.blog.hu/api/trackback/id/tr744486017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása